Om kirken

Kig indenfor i vores kirke!

Kirken er beliggende Herlev Bygade 29, 2730 Herlev

Vedr. fotografering i kirken

Vi har alle et kamera i lommen i dag i form af vores telefoner. Og selvfølgelig vil vi gerne bruge det til at fastholde livets begivenheder - store som små. Dog vil vi indskærpe at der vises hensyn.

Dåb og Vielser
Der må gerne fotograferes ved dåb og vielser, når det sker diskret og uden at forstyrre det vi er sammen om. Ved dåb er det ikke tilladt at fotografere andre kirkegængere end ens egen familie og venner.

Der foto­graferes fra ens plads på kirkebænken.

Når dåben eller vielsen er slut og alle er gået ud af kirkerummet, må man gerne gå ind igen og stille op til familiefotos omkring døbefonten og foran alteret. Præsten stiller gerne op sammen med jer, hvis det ønskes.

Begravelse/bisættelse
Ved begravelse/bisættelse kan kisten og blomsterne fotograferes, inden kirken fyldes af sørgende mennesker. Der fotograferes ikke under højtideligheden.

Konfirmation
For konfirmationer gælder det, at konfirmanderne samles i kirken efter gudstjenesten. Her kan familie og venner tage billeder.

Fotos taget i Herlev Kirke er kun til privat brug i familien. Fotos eller video­klip hvor andre, end familien, er synlige, må ikke offentliggøres på sociale medier.